Tietoa meistä

Vesikansan-Nummelan Marttayhdistys aloitti toimintansa vuonna 1906. Yhdistyksen jäsenet kokoontuivat vuoroin Vesikansassa ja Nummelassa. Useimmiten kokoonnuttiin jäsenten kodeissa. Nummelan kansakoulu ja Nummelan Seuratalo olivat kurssien, myyjäisten ja juhlien pitopaikkana. Vuonna 1925 Nummelan Martat itsenäistyivät omaksi yhdistyksekseen. Yhdistyksen nimi muutettiin vuonna 1994 muotoon Nummelan Martat ry. Lisää historiaa löytyy Koti-Nummela sivuilta.

Nummelan Martat ry on yksi Vihdin 10 marttayhdistyksestä. Martat on vahva yhteisö, jossa tehdään ja opitaan yhdessä. Toiminnassamme tutustuu uusiin ihmisiin ja saa mahdollisuuden osallistua ja vaikuttaa. Arvojamme ovat yhdessä tekemisen ilo, kestävät valinnat ja avoimuus.

Järjestämme paljon toimintaa Nummelassa, mutta olemme myös harjoittaneet yhteistoimintaa muidenkin Vihdin Marttayhdistysten kanssa järjestäen kokoontumisia eri kylillä.

Meitä on tällä hetkellä yli 70 ja otamme mielellämme iloiseen joukkoomme mukaan uusia jäseniä.
Tervetuloa, marttailu on mukavaa!